Comunicarea cu copilul de 4-5 ani

0
1993

Comunicarea cu copiii noștri este una dintre cele mai plăcute părți și mai pline de satisfacții, ale meseriei de părinte. Copiii învață absorbind informațiile, pe parcursul interacțiunilor zilnice și a experiențelor trăite, nu doar alături de noi, dar și alături de alți adulți, membri ai familiei, alți copii și datorită experiențelor cu mediul înconjurător.

De asemenea, copiii de 4-5 ani merg la grădiniță unde, ca o parte a învățării în clasă, își dezvoltă deprinderile limbajului.

Comunicând cu copilul tău

Cu cât este mai interactivă conversația și joaca în care sunt implicați copiii, cu atât aceștia învață mai mult. Cititul cărților, cântatul, jocurile de cuvinte și chiar simpla discuție cu cel mic, îl va ajuta să-și dezvolte vocabularul, în timp ce i se oferă mai multe oportunități de a-și îmbunătăți abilitățile de ascultare.

Iată câteva modalități care-l pot ajuta pe copil să-și sporească abilitățile de comunicare:

  • Vorbiți despre activitățile din timpul zilei.
  • Vorbește cu copilul tău despre cărțile pe care le citiți împreună.
  • Vorbește cu copilul tău despre programele TV și despre filmele pe care le urmăriți.
  • Păstrează la îndemâna copilului cărți, reviste și alte materiale pentru citit.
  • Ajută-ți copilul să creeze propriul său album cu titlul „Acesta sunt eu” sau „Aceasta este familia mea” adunând fotografii și amintiri.

Modele de comunicare și vocabular

Pe măsură ce copiii dobândesc abilități ale limbajului, aceștia își dezvoltă, de asemenea, abilitățile de conversație. Copiii de 4-5 ani pot urma instrucțiuni mai complexe și pot vorbi cu entuziasm despre lucrurile pe care le fac. Ei pot inventa povești, pot asculta cu atenție atunci când li se citesc povești și le pot repovesti.

Citeste  Cum alegi rolele pentru copii

La această vârstă, copiii pot înțelege, de obicei, faptul că literele și numerele sunt simboluri ale lucrurilor reale și ale ideilor și că acestea, pot fi folosite pentru a spune povești și pentru a oferi informații. Cei mai mulți, vor cunoaște numele și genul membrilor familiei, cât și alte informații personale. Adesea, ei folosesc cuvintele în joacă, inventând cuvinte nostime și povești.

Structura propoziției poate conține, de acum, cinci sau mai multe cuvinte iar vocabularul este între 1000 – 2000 de cuvinte. Vorbirea la această vârstă, ar trebui să fie complet inteligibilă, chiar dacă, s-ar putea să fie unele dificultăți ale dezvoltării sunetului și bâlbâială, în mod deosebit, la băieți.

Dacă bănuiești vreo problemă

Dacă bănuiești că micuțul tău are o problemă cu auzul, deprinderile de vorbire sau claritatea limbajului, discută cu medicul. Un test de auz, poate fi primul lucru pentru a determina dacă există probleme în acest sens.

Dacă suspectezi o problemă specifică de comunicare sau amânarea dezvoltării limbajului, medicul îți poate recomanda o evaluare a vorbirii și limbajului. Unui copil care, de asemenea, poate părea să aibă și alte laturi mai puțin dezvoltate, i se poate recomanda vizita la un pediatru în probleme de dezvoltare sau vizita la un psiholog.

Probleme tipice de comunicare

Problemele de comunicare la copiii de 4-5 ani, includ:

  • dificultăți de auz
  • probleme în a urma indicațiile
  • dificultăți în a întreba și a răspunde la întrebări
  • dificultăți în a purta o conversație
  • achiziții sărace ale vocabularului
  • dificultăți în a învăța concepte preșcolare precum culorile și număratul
  • bâlbâială
  • dificultăți în a forma propoziții
  • vorbire neclară

Unii copii vor depăși aceste probleme. Pentru alții însă, s-ar putea să fie nevoie de terapie pentru dezvoltarea limbajului sau de alte evaluări. Medicul tău te va ajuta să afli dacă copilul tău are nevoie de o evaluare a limbajului sau de tratament.

Citeste  Sunt oare prea dură atunci când îmi disciplinez copiii?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.